Agenţia touroperatoare

Lansată acum circa 150 de ani intustria turismului acoperă numeroase afaceri legate de cazare, transport, masă, animaţie, informaţie şi intermediere turistică. Ultimele două sectoare aparţin entităţilor comerciale cu denumirea de agenţie touroperatoare şi agenţia de turism (călătorie, voiaj). Cercetări recente identifică rolul major agenţia touroperatoare devine cel mai puternic intermediaral agenţiei touroperatoare în canalul de distribuire a produsului turistic, fiind oferit argumentul cantitativ statistic al ocupării în proporţie de 80 % a segmentului respectiv. Astfel, agenţia touroperatoare devine cel mai puternic intermediar din piaţa turismului.



Agenţia touroperatoare cumpără en-gros şi la un preţ mai redus servicii de la firmele de transport, cazare, animare, catering (hrănire). Asamblează serviciile în pachete (produse) turistice atractive pe care le revinde cu un profit. Vânzarea serviciilor se face direct consumatorului sau prin intermediul agenţiilor de turism (voiaj, călătorie), care în felul acesta devin firme de distribuire a produsului turistic de nivel secund. În felul acesta, agenţia touroperatoare acţionează ca intermediar exact între oferta şi cererea turistică şi această poziţie îi oferă un loc privilegiat şi o poziţie de control şi influenţare a fenomenului vânzării produsului turistic. Secretul viabilităţii unei agenţii touroperatoare stă în reuşita creării unei reţele de mare volum de redistribuire a produsului turistic prin agenţii de turism şi în managementul corect al timpului de satisfacere a cererilor clienţilor. Astfel agenţia touroperatoare TUI (Hanovra, Germania) vinde pachetele turistice asamblate prin cca. 3300 de agenţii de turism, utilizează o flotă aviatică de cca. 100 de avioane, oferă 279 de hoteluri însumând 165000 de paturi, lucrează cu 35 de "agenţii de incoming turistic" în 36 de ţări şi conlucrează cu alte 75 de agenţii touroperatoare.

Poziţia agenţiei touroperatoare poate fi bine înţeleasă din diagrama următoare:












Organigrama unei agenţii touroperatoare poate fi:

1 divizie funcţională:

- conducere
- administraţie
- contabilitate
- financiar
- IT şi comunicaţii

1 divizie de producţie (sau mai multe); acest departament conţine mai multe segmente care conlucrează pentru cearea pachetelor (produselor turistice); departamentul poate fi împărţit în mai multe subdiviziuni, cum sunt:

- marketing
- "corporate sales" cu "incoming & events" şi "outgoing sales"
- "retail sales" cu "outgoing sales" şi "ticketing"


Glosar
- "corporate sales" înseamnă vânzările între mari companii; acestea sunt avantajoase pentru că au volum mare şi produc tranzacţii stabile;
- "incoming & events" sunt servicii de managementul evenimentelor la destinaţia turistică şi de întâmpinare a turiştilor
- "outgoing sales" sunt vânzări
- "ticketing", concept care acoperă problemele legate de procurarea şi vânzarea biletelor de transport
- "agenţia de turism incoming" este agenţia de turism care aduce clienţi din străinătate în ţara de reşedinţă; se mai numeşte agenţie "inbound" în opoziţie cu agenţia de turism "outbound" care trimite clienţi în străinătate.

Pentru alte informaţii mai detaliate legate de organigramă poate fi utilizat materialul de la

http://www.scritube.com/management/Managementul-agentiei-de-turis74220312.php

(referinţe: Adriana Budeanu, Impacts and responsibilities for sustainable tourism: a tour operator's perspective, International Institute for Industrial Environmental Economics at Lund University)

8 comentarii:

  1. naturally like your web-site but you have to check
    the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I in finding it very troublesome to tell the reality on
    the other hand I will surely come again again.


    Feel free to surf to my web blog; Louis Vuitton Bags

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks in favor of sharing such a good thinking, article is nice, thats why i have read it completely

    Stop by my website ... Louis Vuitton Bags

    RăspundețiȘtergere
  3. I really like reading through a post that can make men
    and women think. Also, many thanks for allowing me to comment!


    Take a look at my site - Cheap NFL Jerseys

    RăspundețiȘtergere
  4. Hey! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog
    and look forward to new posts.

    Visit my webpage :: Sac a main Guess

    RăspundețiȘtergere
  5. Does your website have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to send
    you an email. I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it grow over time.

    Feel free to surf to my weblog; Louis Vuitton Bags

    RăspundețiȘtergere
  6. Hi, this weekend is pleasant in support of me, as this time i am reading this
    fantastic educational piece of writing here at my home.


    my blog post - Air Jordan

    RăspundețiȘtergere
  7. Hello there, I discovered your web site by means of Google whilst searching for a comparable matter, your site got here up, it seems to be
    great. I've bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, just was alert to your weblog via Google, and found that it's truly informative.
    I'm going to watch out for brussels. I will be grateful if you happen to continue this in future. Many people can be benefited out of your writing. Cheers!

    My homepage; Boutique Air Max

    RăspundețiȘtergere