Cercetarea care l-a consacrat în lumea interdisciplinară a cercetărilor turistice a fost publicată sub forma unei cărţi (coautor Gordon Ernest O'Brien), în anul 1984: "Stress and the leisure needs and activities of different occupations". Deoarece, cercetarea a fost publicată într-o serie de lucru a Şcolii de management, cu un tiraj limitat, actualmente cartea nu este disponibilă în librăriile internaţionale, poate doar la unele biblioteci australiene.
Scara nevoilor de recreaţie turistică
1) autonomie; organizarea proiectelor şi activităţilor persoane; a face lucruri care au o semnificaţie pentru sine.
2) relaxare; a oferi minţii şi corpului odihnă, a te distra.
3) activitate de familie; a te bucura de viaţa de familie, a strânge familia împreună.
4) evadarea din rutina zilnică; o schimbare temporară a stilului de viaţă, o eliminare temporară a sarcinilor de viaţă.
5) interacţiune; a-ţi face noi prieteni, a te bucura de compania altei persoane.
6) stimulare; a avea noi şi diferite experienţe de viaţă, care să inducă o stare de ieşire din amorţeală.
7) utilizarea abilităţilor personale; în situaţii noi şi diferite să-şi poată utiliza abilităţile personale, dar şi să înveţe noi abilităţi.
8) sănătate; să se menţină în formă fizică perfectă, să-şi întreţină sănătatea.
9) stima de sine; să arate altor persoane de ce este capabil; să obţină respectul şi admiraţia celorlalţi.
10) provocare/competiţie; să se autoevalueze prin confruntarea cu o provocare (dificultate); să fie implicat într-o competiţie.
11) leadership, putere socială; să cîştige poziţia de conducător într-un grup; să conducă echipe, grupuri, organizaţii.
Aceasta este scara nevoilor de recreaţie turistică după Boris Kabanoff. Potrivit intereselor sale epistemice, profesorul demonstrează că motivaţia turistului de a decide un pachet turistic porneşte de la o serie de valori printre care pe primul loc se numără autonomia, iar pe ultimul puterea socială. Deşi această scară poate părea inutilă practicienilor industriei turismului, totuşi îşi are importanţa sa. Proprietarul unei agenţii de turism poate alege pachetele turistice care corespund cel mai bine respectivei scări. Pe urmă, advertisingul urmează a folosi un verbiaj derivat di n valorile prezentate. Desigur, mai trebuie adăugată şi bunăvoinţa practicienilor de a aprecia şi învăţa şi din cercetările teoretice.
Referinţe:
1) http://staff.qut.edu.au/staff/kabanoff/
2) Michael Hall and Stephen Page, The Geography of Tourism and Recreation,
Foto:
1) http://catalogue.nla.gov.au/Record/110695
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu